Sapparot (ananas)

Hej!

Hinner inte riktigt med uppdatering varje dag, fullt upp här ;) Har tänkt på en sak.. inte nog med att vi får bra erfarenhetet, planerar spännande saker med barnen och massa massa annat. Vi lär oss en del thailänska också.. bl.a har jag lärt mig att sapparot på thai betyder ananas. Sen har jag börjat lära mig räkna på thailänska också! Spännande med nytt språk! :)
Idag har jag hållt i morgonsamling med de äldre barnen, där vi bland annat sjöng, pratade om antal ben på olika djur samt gjorde lite rim och ramsor.... Barnen på förskolan och i förskoleklassen har verkligen goda förutsättningar på att bli duktiga på att simma. Bland annat har jag träffat en kille på 3,5 år som kunde simma på djupt vatten utan puffar eller liknanade. Helt grymt!
När praktikdagen var slut så cyklade vi hem vår 7 km långa hemsträcka. Vi kom hem helt genomsvetta och bestämde oss för att det var en sväng i havet som gällde! Men först några minuter i solstolen ;) Det dröjer dock inte länge innan den kommer fram en man och börjar sjunga för oss, i själva verket försöker han gå runt och sälja glass. Det slutar iaf med att vi köper varsin glass, men som egentligen är för att få bort honom ;) Glassen var dock god, annat kan jag inte säga. Han fick till och med 10 bath i dricks. Lykost han att vi var på bra humör! ;) Därefter blev det lite dykning i havet för min del, såg faktiskt en och annan fin fisk! :) Men om vi ska få riktigt bra dykning tror jag att vi måste ge oss ut i havet med båt, får se om det hinns med ;) Dock är det dags för sängen nu, upp tidigt i morgon på cykelturen till praktiken. Mer bilder läggs nog upp till helgen, hinner inte ta så mycket på veckorna. Vi hörs. Massor kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback