Chuay duay!

Hej, befinner mig i Thailand på ön Koh Lanta! 35 grader och sol. Havet strax utanför dörren och det finns trevliga Thailändare! Eller jag ska ta allt från början...



Äventyret startade på Landvetter flygplats, där vi checkade in bagaget och flög inrikesflyg till Arlanda och så långt gick allt bra och smärtfritt! Vi gick av flyget och skulle hämta vårat bagage.. men vårat bagage kom aldrig! Som oerfarna resenärer så visste vi inte bagaget gick vidare till nästa flyg automatiskt. Sen flöt allt på bra. Väl ombord på flygplanet mellan Sthlm-Bangkok blev vi presenterade av en man vid namn Kennth, som skulle sitta med oss på flygresan (ca 10 timmar). Han var riktigt trevlig, annat kan jag inte säga, men tror inte jag har lärt mig så mycket om en person under så "kort" tid i sträck.. men tror whiskeyn gjorde halva jobbet (bäst att passa på när det är gratis!) ;) Väl framme i Bangkok flög vi smidigt vidare till Krabi. Och därefter hade vi flygit klart för ett tag! I Krabi satt vi och väntade 1 timma och 30 min innan vår förbeställda taxi kom, som ni kanske vet är inte alla andra lika punktliga som vi svenskar! Men thailändarna slutar aldrig överraska, inte nog med att de kör på fel sida vägen, de kör som dårar också!! I nästan 3 timmar höll chauffören våra liv lindade runt runt sitt finger, flertalet gånger var vi bara centimeter från att krocka! Gaah!
Väl framme i sugan pustade vi ut! Liten, men mysigt (med lite fantasi iaf!) Vi har iaf aircondition, kyl, toa, dusch, sängar och Internet (som funkar ibland), så vi klarar oss :) Sedan har vi också hunnit med att jaga ödlor och "sagt" till myrorna att de inte får bo hos oss. Träffat en hel del svenskar och en engelskman, som pratade i evigheter, dock väldigt trevlig! :) Han är den första som har sagt att jag är bra på engelska, vilket känns ganska bra :P
Har gjort ett försök att hitta förskolan idag 7 km, men lyckades inte så bra.. så blir ett nytt försök i morgon! (: Blir mörkt klockan 19:00 här och efter det vågar man inte ge sig ut för långt, finns en del läskiga djur.. och är det inte det så är det galna bilister! Morgondagens uppdrag blir att hitta förskola, plugga och ta ett första dopp i havet! Blir kanske oregelbundet, med uppdateringar då Internet inte fungerar här varje dag. /Lina, Thailand

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Therese

Jag hoppas dock på uppdatering varje dag, måste ju bli en storbloggare nu Lina ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback